REGULAMIN
58. RAJDU PTTK
SZLAKIEM WALK 1 ARMII WP
O KOŁOBRZEG
w 79. rocznicę walk o Kołobrzeg
i Zaślubin Polski z morzem
KOŁOBRZEG 23.03.2024 ROK
I. CEL RAJDU:
- Uczczenie 79. rocznicy walk 1 Armii WP o Kołobrzeg;
- Zapoznanie uczestników rajdu z walorami turystycznymi Ziemi Kołobrzeskiej;
- Zdobywanie punktów na odznaki turystyki kwalifikowanej;
- Zaliczanie zwiedzanych obiektów, miejsc pamięci i pomników przyrody do kołobrzeskich odznak krajoznawczych;
- Przeżycie kolejnej turystycznej przygody.
II. ORGANIZATORZY RAJDU:
Oddział Wojskowy PTTK Kołobrzeg
78-100 Kołobrzeg ul. ppor. E. Łopuskiego 46
Tel. 505 081 718, 508 856 785
III. WSPÓŁORGANIZATORZY:
- Starostwo Powiatowe Kołobrzeg;
- Urząd Miasta Kołobrzeg;
- Dowódca Garnizonu Kołobrzeg;
- Klub Wojskowy 12 pułku logistycznego;
- Koło Przewodników PTTK Kołobrzeg;
- Wydawnictwo „Reda” Kazimierz Ratajczyk.
- OW „Bukowina” Kołobrzeg – Podczele;
- Regionalne Centrum Kultury im. Zbigniewa Herberta
IV. PATRONAT:
- Starosta Kołobrzeski – Tomasz Tamborski;
- Prezydent Miasta Kołobrzeg – Anna Mieczkowska
V. KIEROWNICTWO RAJDU:
- Komandor Rajdu - Jerzy BLACHOWSKI
- Z-ca Komandora ds. mediów - Kazimierz RATAJCZYK
- Sędzia Główny - Jadwiga DACIÓW
- Sędzia - Zenon BLACHOWSKI
- Kwatermistrz - Józef JAKUBASIK
- Sekretarz - Jadwiga DACIÓW
- Kierownicy Trasy Pieszej - Ryszard JEZIERSKI
- Opiekunowie SKKT
VI. ZGŁOSZENIA UCZESTNIKÓW RAJDU:
- Zgłoszenia drużyn należy dokonać do 15.03.2024 r.
(po przekroczeniu terminu zgłoszenia organizatorzy nie zapewniają świadczeń);
- Drużyny mogą liczyć dowolną ilość uczestników;
- Wpisowe za uczestnictwo w wysokości 15 zł należy wpłacić najpóźniej w dniu rajdu tj. w dniu 23.03.2024 r. do godz. 09.30 - zgodnie z ilością zgłoszonych wcześniej uczestników;
- Opiekun co najmniej 10–cio osobowej drużyny jest zwolniony
z wpłacania wpisowego.
VII. ZASADY KLASYFIKACJI PUNKTOWEJ
58. RAJDU:
- Za każdego członka drużyny - 1 pkt;
- Za udział w konkursach :
- konkurs historyczny – indywidualnie i do 10 pkt dla drużyny;
- konkurs wiedzy o Kołobrzegu - indywidualnie i do 10 pkt
dla drużyny;
VIII. ŚWIADCZENIA ORGANIZATORÓW:
- Pamiątkowy znaczek rajdu i certyfikat uczestnictwa;
- Gorący posiłek;
- Potwierdzenie punktów na OTP – 11 pkt + 15 punktów za miasto – zgodnie z „Regulaminem OTP”;
- Puchary i dyplomy za zajęcie miejsc 1 – 3;
- Dyplomy za zajęcie miejsc 4 – 6;
- Puchary i dyplomy za zajęcie w konkursach miejsc od 1 do 3;
- Nagroda dla najstarszego uczestnika rajdu;
- Nagroda dla najmłodszego uczestnika rajdu (pod warunkiem samodzielnego przebycia trasy);
- Puchar dla najodleglejszej drużyny;
10. Puchar dla najliczniej reprezentowanej drużyny (szkoły, stowarzyszenia, klubu);
11. Puchar dla najliczniejszej drużyny z klas mundurowych;
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne;
- Uczestnicy biorą udział w rajdzie na własną odpowiedzialność
i powinni ubezpieczyć się we własnym zakresie; - Drużyny szkolne – dzieci do lat 14 biorą udział w rajdzie pod opieką dorosłych;
- Kierownicy drużyn ponoszą odpowiedzialność za ewentualne szkody;
- Obowiązkiem wszystkich uczestników rajdu jest przestrzeganie Karty Turysty.
X. PRZYJĘCIE UCZESTNIKÓW RAJDU:
- Uczestnicy rajdu przyjmowani będą w dniu 23.03.2024 r.
od godz. 8.00 do 9.30 w Klubie Wojskowym przy ul. Łopuskiego 46
XI. PRZEBIEG RAJDU:
- Od godz. 08.30 – rejestracja uczestników i drużyn;
- Godz. 09.45 – zbiórka uczestników rajdu w sali widowiskowej Klubu Wojskowego – otwarcie rajdu;
- 10.00 - występ zespołu wokalnego z Klubu Wojskowego, przeprowadzenie konkursów (przedstawicieli drużyn biorą udział w konkursach z wiedzy w trakcie występu);
- Godz. 10.15 - wymarsz uczestników rajdu na trasę pieszą;
- Trasa rajdu (tylko piesza – uczestnicy zapalą znicze pod pomnikami i tablicami pamiątkowymi*) – ul. Łopuskiego (obelisk ppor. E. Łopuskiego*) – ul. Lotnicza – ul. Młyńska - ul. Artyleryjska (tablica poświęcona żołnierzom 14 Kołobrzeskiego pp*) – ul. Trzebiatowska – ul. Kamienna - park im. J.H. Dąbrowskiego – ul. Bogusława X (tablica poświęcona żołnierzom 7 pp*) – ul. Koszalińska (tablica poświęcona żołnierzom 9 pp*) - ul. Myśliwska – ul. Fredry (amfiteatr) – ul. Kościuszki – ul. Grottgera (Pomnik Sanitariuszki*) – ul. Rodziewiczówny – ul. Mickiewicza – Pomnik Zaślubin Polski z Morzem * - latarnia morska – ul. Towarowa – żydowskie lapidarium – ul. Dworcowa (tablica poświęcona żołnierzom 7 pp*) – ul. Armii Krajowej (pomnik żołnierzom poległym w walkach o Kołobrzeg *) – ul. Zwycięzców – ul. Solna (Regionalne Centrum Kultury im. Zb. Herberta – scena plenerowa)
- Ok. 14.00 – 14.30 - gorący posiłek;
- Ok. 14.30 – 15.00 - ogłoszenie wyników rajdu, wręczenie nagród zwycięzcom oraz zakończenie 58. Rajdu „Szlakiem Walk 1 Armii WP o Kołobrzeg”.
RAJD NIE JEST IMPREZĄ KOMERCYJNĄ. DOKONANA
WPŁATA JEST NA POCZET GORĄCEGO POSIŁKU
I INNCH ŚWIADCZEŃ NA RZECZ ORGANIZACJI RAJDU
KOMANDOR RAJDU
Jerzy BLACHOWSKI