Menu

Słupsk - Wejherowo- Elbląg - Pelplin

Wycieczka na trasie: Słupsk - Wejherowo- Elbląg - Pelplin miała miejsce w dniach 14 - 15 września 2013 r. Wyjazd nie miał charakteru komercyjnego, odbywał się na zasadzie samorealizacji i był imprezą non - profit (bez zysku). Warto zaznaczyć iż nie jest to pierwsza tego typu impreza organizowana przez nasz Oddział PTTK. Program wycieczki został opracowany przez Prezesa naszego Oddziału PTTK, pilota i przewodnika turystycznego i jednocześnie autora wielu publikacji o tematyce krajoznawczej - Roberta Śmigielskiego, a zarazem inspektora ds. turystyki Andrzeja Drozd.

14 września

O 6.00 rano wyjechaliśmy spod Hotelu Skanpol w Kołobrzegu. Po dwóch godzinach zatrzymaliśmy się w Słupsku, gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto i Zamek Książąt Pomorskich. Kolejnym naszym przystankiem była Kalwaria Wejherowska - perła architektury sakralnej Polski Północnej, składająca się z 26 kaplic ufundowanych przez założyciela Wejherowa - Jakuba Wejhera. Po Kalwarii oraz Wejherowie oprowadzał nas ojciec franciszkanin. W Wejherowie odbywał się podczas naszego pobytu zjazd znanej kaszubskiej rodziny Żmuda-Trzebiatowskich. Po przerwie na rynku wejherowskim udaliśmy się w stronę Gdańska. Tam spotkaliśmy się z miejscowym przewodnikiem "Doktorem Humorem", który oprowadził nas po "Trakcie Królewskim", Kościele Mariackim, dalej przez Długie Pobrzeże nad Motławą. Obiad zjedliśmy w iście królewskim miejscu, bo w restauracji na "Trakcie Królewskim". Następnie udaliśmy się w kierunku Elbląga przez zachwycające krajobrazowo Żuławy Wiślane. Zakwaterowani zostaliśmy w Hotelu PTTK Galeona w Elblągu, który zapewnił nam wysoki komfort i wygodę. Po pełnym wrażeń dniu zjedliśmy kolację i udaliśmy się na Stare Miasto w Elblągu.

15 września

Po śniadaniu udaliśmy się na przystań skąd statkiem wycieczkowym po rzece Elbląg i jeziorze Druzno odbyliśmy 3-godzinny rejs. Jezioro Druzno to prawdziwa perła przyrodnicza, jest największym naturalnym zbiornikiem wód powierzchniowych na Żuławach Wiślanych. Przez Druzno przechodzi tor wodny stanowiący przedłużenie Kanału Elbląskiego. Jezioro wraz z pobliskimi terenami tworzy rezerwat "Jezioro Druzno" - miejsca lęgowe ptactwa wodnego i błotnego, głównie kaczek, perkozów, mew, rybitw, białych czapli również drobnych ptaków wróblowych. Tu można czasem po raz pierwszy w życiu zobaczyć nieznane ptaki, przy odrobinie szczęścia uchwycić je obiektywem aparatu fotograficznego co niejednokrotnie mi się udało. Po niezapomnianych przeżyciach wyruszyliśmy autokarem do Pelpina, gdzie wraz miejscowym przewodnikiem zwiedziliśmy Katedrę Pelplińską posiadającą 23 ołtarze (w tym najwyższy w Europie), oraz Muzeum Diecezjalne, w którym mogliśmy zobaczyć między innymi Biblię Gutenberga. Warto odnotować, że w Pelplinie odbywał się w tym dniu Jarmark Cysterski. Na Jarmarku zakupiliśmy regionalne produkty. Obiad spożyliśmy w niesamowitym miejscu, bo refektarzu katedry pelplińskiej. W wycieczce brało udział 49 członków i sympatyków naszego Oddziału PTTK. Największą grupę stanowiły członkinie Koła PTTK "Niezapominajki" działającego przy naszym Oddziale PTTK. Do Kołobrzegu powróciliśmy pełni wrażeń oraz chętni wyjazdu na następne wycieczki organizowane przez Biuro Obsługi Ruchu Turystycznego PTTK w Kołobrzegu, które polecamy wszystkim bardzo serdecznie.

Opracowała:
Skarbnik Zarządu Oddziału PTTK im. Frankowskiego w Kołobrzegu
oraz Prezes "Koła PTTK Niezapominajki"
Irena Frankiewicz

Regulamin 52. Rajdu PTTK Szlakiem Walk I Armii WP o Kołobrzeg - REGULAMIN

Regulamin Regionalnej Odznaki Krajoznawczej „Szlakiem Pałaców  i Dworów Powiatu Kołobrzeskiego" - REGULAMIN

Nowa odznaka krajoznawcza "Zachodniopomorska Droga Świętego Jakuba" - REGULAMIN

XXX Zlotu Turystów Kolarzy PTTK Województwa Zachodniopomorskiego - REGULAMIN | KARTA ZGŁOSZENIA

POLSKIE TOWARZYSTWO TURYSTYCZNO - KRAJOZNAWCZE | ODDZIAŁ w KOŁOBRZEGU

ul. Zwycięzców 5/1 | 78-100 Kołobrzeg | fax: +48 94 35-223-11 | kom: 796 698 377
 czynne od poniedziałku do piątku w godz. od 09:00 do 16:00 |
soboty w godz. od 10:00 do 14:00
 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | www.pttk.kolobrzeg.pl